С очакване на следващото Зелено училище

Здравейте, приятели и съученици! Едва пристигнали, ние - учениците от  5, 6 и 7 клас, бързаме да споделим с вас всичко преживяно  по време на  Зеленото училище в с. Чифлик.

Както знаете, отпътувахме на 18 април, рано сутринта. Към обяд пристигнахме в  с. Орешак, където разгледахме  Националното изложение  на народните и художествените занаяти. Това е единственото изложение  в  страната, събрало на едно място произведения на  български майстори от всички  етнографски области на България. В деветте изложбени  зали се възхитихме на уникални дърворезби, ръчно изработени черги, китеници, рогозки, керамични изделия, медни съдове, плетива, бродерии и др., доказващи изключителността на българския творчески гений.

След това посетихме Троянския манастир „Успение Богородично”, който е третият по големина и значимост в България. Бяхме силно впечатлени от неповторимите стенописи, както и от чудотворната икона  на Пресвета Богородица /Троеручица/, копие на старата чудотворна икона в  Хилендарския  манастир.

След  кратка почивка се отправихме към с. Черни Осъм, за да разгледаме  Природонаучния музей, в който се съхраняват  над 700 експоната на  бозайници, риби, земноводни, влечуги и птици, като разходката сред тях е озвучена от аудиозаписи на животински звуци.

В ранния следобед  пристигнахме в с. Чифлик, настанихме се в хотела иии... веднага  отидохме на басейна, разбира се! Не усетихме  как  изминаха  два часа във водата. И докато ние се забавлявахме, спасителят  скучаеше, удивен от плувните ни умения. Денят  завърши с дискотечни ритми, след което легнахме приятно уморени и изпълнени с очаквания  за предстоящото.

През  следващите дни едва изчаквахме приключването на учебните занятия, за да се отдадем на водните емоции, разходките и игрите. Научихме няколко  хора, гледахме филми, а вечер градусът  на настроението излизаше  извън  скалата.

В четвъртък ходихме в гр. Троян и посетихме единствения в страната Музей на народните художествени занаяти и приложните изкуства. Експозицията представя както занаятчийските изделия, така и инструментариума, различните форми и функционалното предназначение на изделията, разнообразните техники за украса. Ние също изпробвахме уменията си, украсявайки керамични чинийки.

Петте дни, изпълнени с  вълнуващи преживявания и емоции, неусетно се изнизаха. Как не ни се тръгваше! Аниматорите обаче не ни разрешиха да тъгуваме. За последния ден бяха  оставили посещението на пещерата  Съева дупка. Това е много красива природна забележителност, чиито многобройни образувания наподобяват различни фигури. В една от залите, заради добрата акустика, се провеждат концерти, дори са снимани няколко филма.

Насладата от този природен феномен  отново ни изпълни с оживление, което не ни напусна през целия път до София. По лицата на всички се четеше нетърпение и надежда за следващо, още по - красиво и вдъхновяващо  Зелено училище!